čtvrtek 25. února 2010

Carmen


Divadelní vlákno na Plkárně mne donutilo brát moje předsevzetí konečně vážně. Po dlouhé době se teď objevil v programu Janáčkova divadla balet, který mne lákal. Navíc jsem na něj dostala samé dobré reference, takže nebylo co řešit.
Samotnému baletu předchází vystoupení tanečnice flamenca, což je v rámci Carmen velice sympatické spojení žánrů. Poněvač jak jistě víte, tak flamenco tradičně vyjadřuje podobnou náplň, jako se odehrává v příběhu Carmen.
K samotnému baletu - "staré" téma s moderní choreografií. Hudební podklad tvoří překvapivě Bizetova opera, je inscenován velmi zajímavě především z pohledu barev a světel. Užívá opravdu netradiční prvky, např. ve scéně s vojáky zavěšenými hlavou dolů, jejichž stíny se rafinovaně odráží na podlaze, nebo efektní oblaky prachu atd.
Pozitivem je také nenáročnost co se délky týče - trvá něco málo přes hodinu. Přesto bych návštěvu nedoporučila tomu, kdo čeká klasický balet nebo kdo nezná minimálně hlavní zápletku příběhu o Carmen. Já třeba kdybych předtím neviděla operu, tak jen těžko domýšlím, která bije. Tím chci nenápadně naznačit, že tendle balet nutí člověka taky k zamyšlení o ději na jevišti, neservíruje všechno na zlatém podnose. Takže pozor na to, kulturní konzumenti! ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat