pátek 23. dubna 2010

Lékárník - ND Brno

Ó, jak nudné a šedivé jsou teď moje večery!!1 Tak jsem zas jednou vyrazila na operu, tentokráte padla volba na Lékárníka od Josepha Haydna v Redutě. Připravila jsem se na netradiční zpracování, nicméně asi ne dost, poněvač v první chvíli jsem byla nemálo zaskočena. Jistě si vzpomínáte, jak jsem chválila pokrok brněnské operní scény v podobě titulkovaných oper. V této inscenaci toho využili trochu jinak a zapojením titulků jako svébytné části opery vzniklo vskutku netradiční dílko.
Lékárník je klasicistní opera o třech dějstvích a popravdě řečeno, ve své originální podobě by dnes přitáhla jen velké fandy a znalce žánru. Originální otočná scéna ve tvaru a barvě našeho oblíbeného ibalginu + titulky sestavené z nadpisů internetových stránek typu novinky.cz + perfektní režie byly neskutečně zábavné a posunuly celé dílo do nové roviny, nicméně určitě hudební stránku nezastínily. Pěvecké výkony všech 4 aktérů byly pro mne bezchybné, krásné hlasy, skvělé herecké výkony, tolik se lišící od statických projevů běžných na operních scénách, mladá krev s chutí dělat něco netradičně a naplno. Na jevišti se hýbalo doslova vše, včetně vystřelených kulek.
Já jsem si toto představení užila maximálně, nicméně pro někoho, kdo nemá vztah k hudbě Haydnova období, by to zřejmě takový zážitek nebyl. Jede se hodinu a půl bez přestávky, takže by ani nemohl v půlce utéct. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat