úterý 26. října 2010

Kontrabasy v akci

Ještě bych se ráda vrátila k jednomu mimořádnému koncertu na JAMU, který se mi podařilo v září navštívit a byla by škoda ho tady nezmínit. Jednalo se o jeden z večerů v rámci X. Mezinárodního setkání kontrabasistů v Brně. Dle mého skromného názoru, v rámci města až překvapivě málo propagovaná akce ve srovnání s Mezinárodním cimbálovým festivalem ve Valmezu například. Mně však naštěstí neunikla!
První, co mne zaujalo, byla atmosféra ještě před zahájením koncertu, protože tak různorodě sestavené publikum jsem dlouho nezažila. Běžní návštěvníci koncertů na JAMU se mačkali vedle mládeže v hiphoperském stylu, podél zdi stála skupinka snad asijských turistů, kousek ode mě zase seděl drsný potetovaný týpek s řetězem kolem krku. Opravdu pestré to bylo. :)
První polovinu programu vyplnil sólista Vojtěch Velísek s doprovodem klavíru a předvedl vážně bravurní výkon několika vysoce technicky náročných skladeb. Tleskám!
Po přestávce měl nastoupit kontrabasový orchestr pod vedením pedagoga Miloslava Jelínka, v programu bylo uvedených asi 14 členů souboru, takže jsem napjatě očekávala, jak se všichni na to maličké pódium vejdou. Ale vážně to dokázali a hráli úžasně...některé pasáže byly strhující, přecijen zvuk kontrabasového seskupení dokáže vytvořit silný dojem. Na repertoáru má tento orchestr aranže klasických děl (Vivaldi, Handel, Mozart), filmové hudby i jiné perličky, v tomto případě to byly cikánské melodie, kde si vystřihl sólíčko vedoucí orchestru, a především mix hitů skupiny ABBA na závěr večera. To byla parádní třešinka!
na jůtůbu jsem vypátrala i nějaká videjka z toho večera, kvalita sice nicmoc, ale pro představu to poslouží: (ostatní pod tímto odkazem)


(mimochodem nevim, jestli víte o mojí slabosti pro basisty, ty velké ruce a tak. ;P Každopádně si dovedete představit, jaké blaho jsem si během tohoto vystoupení užívala. Mojí novou platonickou basovou láskou se stal Marek Švestka, ale na Tomáše Lišku jsem určitě nezanevřela. Snad se s nimi ještě uvidím. O:-))

Žádné komentáře:

Okomentovat