pondělí 15. prosince 2008

Trocha jazzu

Tak oper by asi bylo prozatím dost, co říkáte? Já myslím, že určitě souhlasíte. :)
Takže teď bych si ráda připomněla, kteréžto skvělé jazzové konzíčky jsem tady navštívila a že jich nebylo málo, tak to bude jen takový stručný výčet, max. s kratičkým komentářem. Abych nenudila vás ani sebe.
Takže, většinu z těchto koncertů jsem absolvovala v mojí milované Alterničce. (www.alterna.cz) Ovšem ještě ve staré podobě, teď je to tam celé změněné, místo Černé hory tam čepujou Starobrno a zrušili fotbálek, nicméně skvělé koncerty se tam konají dál, takže na ni asi zatím nezanevřu. :)


Takže toto jsou věci, které jsem viděla a slyšela v rámci akce Jazz On 2007.

Cuban Summer - šikovní mladí kluci hrající ve složení piano, alt saxofon, bicí, basa, hrají latin jazz a že jim to jde. Já jsem se teda na první pohled zamilovala do jejich basáka Tomáše Lišky a instinkt mě nezklamal, zjistila jsem, že to je jeden z našich nejlepších basistů. (A já mám navíc pro basovou linku slabost, přiznávám dobrovolně.. o:-) )
ukázka tu: stránka jim teď nejede. :/


Limbo - hodně zajímavá čtveřice spadající zhruba do žánru ethno jazz (basa, trubka, tenorsax/klarinet, bicí), občas při delších improvizacích můžou znít trochu chaoticky, ale byli tehdy označovaní jako velký objev na jazzové scéně, tak to asi mělo své opodstatnění. Zaujalo hlavně sólo na kuchyňskou sadu. :)
ukázka tu:

Ondřej Pivec Organic Quartet - tak toto je hodně talentovaný mladý sympaťák, hrající na hammondky (jestli nevíte, co to je, tak si to někde najděte, mi se teď nechce hledat odkaz:P), Takže pokud jste o něm ještě neslyšeli, tak okamžitě doplnit tuto obrovskou mezeru!!!1
ukázka tu:

Rudy Linka Trio - tak doufám, že toto jměno vám něco říká a nepletete si jej s Rudym Strunou nebo Čárou, jak jej onehdá nazvala moje tehdejší spolubydla. Prostě český kytarista světového formátu, působící v zahraničí, ale naštěstí pravidelně se zde objevující. Toho jsem si samozřejmě nemohla nechat ujít a nemělo to chybu. :)

Grencsó Bio Kollektiv - hodně svérázná jazzová skupinka z Maďarska. Občas jsme na ně museli zírat s otevřenou pusou, protože jaké zvuky dokázali vyloudit, to člověk jen tak neslyší. :D Ale rozhodně zajímavý zážitek. ;)

Libor Šmoldas Trio - Další talentovaný mladý muž - kytarista, bohužel asi ženatý, nedá se. :)
Sólíčka ale umí móc pěkné a navíc v tomto triu působí i již zmíněný Ondřej Pivec, naopak Libor zase funguje v Organic Quartetu. Asi jim to spolu šlape dobře, což je fajn především pro nás, posluchače lačnící po kvalitní muzice. :)
a tady ukázečky:

Nika Diamant - zpěvačka jak se patří, úžasný hlas, to mi věřte, v repertoáru má klasické jazzové standardy, ovšem v netradičních aranžích, a její vlastní věci jsou taky hodně povedené, složené přímo jí na tělo. A na basu jí tam hraje Tomáš Liška!!! Už aby zase někdy dojel do Brna, aby měla Zuzanka radost. ;)
ukázečka

Petr Zelenka Quartet - ano ano, další kytarista sympaťák, prostě se tady nějak vyrojili či co. :)
Tato čtyřka hraje ve složení kytara, trumpeta, basa, bicí, má vlastní repertoár ovlivněný mimojiné folklorní hudbou (moravskou, skandinávskou, arabskou) a indickou klasickou hudbou. Ale už si toto vystoupení moc nepamatuju, asi mě zas tak nezaujalo, takže vám nic k tomu neřeknu, smůla děcka. :/

Matěj Benko Quintet - tak prozměnu jazzová sestava s pianistou v čele, přijeli tehdá dost pozdě kvůli sněhové kalamitě, škoda přeškoda. :/Mají vlastní tvorbu, kterou tvoří hlavně příjemné pohodovky.
tady klasicky nějaké ukázky, i když to nesměřuje přímo na tento kvintet teda. :):

4 komentáře: