neděle 14. prosince 2008

A. Dvořák - Rusalka (ND Brno)

= první opera, na kterou jsem se tady v Brně vypravila, asi před třemi lety. Popravdě to bylo celkem zklamání. První, co mě tehdy dost šokovalo, byl téměř prázdný sál, to mi přijde vždycky strašně líto kvůli těm lidem na jevišti. Jenže poté jsem zjistila, že to mělo asi své opodstatnění v samotném provedení opery. No fakt, člověk by málem nepoznal, že má české libreto, jak nebylo zpěvákům rozumět. Herecké výkony a režie taky moc nepřesvědčily, scéna a kostýmy byly inspirované původním provedením a měly své kouzlo, to jo, ale hlavní představitelé měli do mých představ rusalky a prince trochu daleko, tak to bylo trochu úsměvné. :) Nicméně, abych tady jen nekritizovala, tak můžu říct, že ty nejkrásnější árie byly provedeny celkem efektivně a hlavní aktérka v nich ukázala fakt slušné hlasové kvality.

Po Rusalce jsem se dlouho do opery neodvážila, nicméně jsem to překonala a dobře jsem udělala. Od té doby už byla totiž představení vybavena titulkami a sál výrazně plnější. ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat