středa 17. prosince 2008

Zuzik na baletu

No tak o tom se mi nechce vůbec nic psát, jsem holt děsně líný člověk... o:-) A hlavně o baletu toho moc nevím. Za mlada jsem sice chodila do tanečního oboru, ale jakmile došlo na základy baletu, kroužek jsem raději opustila a již jsem se v něm více neobjevila. (Ono když vás někdo hodinu peskuje, abyste ve třetí pozici propnuli nohy v kolenou, ačkoliv je propnuté celou dobu máte, jen to nejde vidět, tak zjistíte, že prostě pro to nejste předurčeni a jdete si po svejch :))
Bohužel jsem většinu těchto baletů absolvovala ještě bez brýlí, takže nemůžu zhodnotit detailní práci a hru svalů těch vypracovaných baleťáckých těl. :D Ale zase připíšu ke každému kousku svůj tajný tip. :)

V Brně jsem zatím viděla konkrtétně tyto balety:

Sonáta/Pavana za mrtvou infantku/Bolero/Svěcení jara


Čtyři v jednom. Sonátu jsem nepochopila, mladí, jakože nazí lidé proplétající se různě mezi nějakýma kulisama. :) No nic, popojedem. Druhá část pěkná, taková klidná, nostalgická, bolero bylo hodně efektivně udělané, jen sólista na lesní roh to chudák nezvládal, a nakonec Stravinskij, kde se nechal vyniknout Jan Fousek, ve své roli oceněné Thalií. Ta snad ani nebyla tak choreograficky obtížná, ale s mocným výrazem provedená.
Zuzikův tajný tip: není třeba, už se to nehraje. :P


A. Chačaturjan - Spartakus
Skvělá hudba, krásné sbory a hlavně spousta baleťáků na jevišti. ;) Příběh známý.
Karel Audy mi tehdy přišel během tance s partnerkou ještě takový nejistý a strašně se mi líbil Richard Kročil, který byl tehdy nominovaný i na cenu Thalie.
Zuzikův tip: těch polonahých baleťáků je tam asi ke 40, takže není vhodné pro muže. :D

A. CH. Adam - Korzár
Tak co se týče děje, tak to bylo sice krapet zamotané (hlavně protože dvě hlavní baletky měly skoro stejné šatičky a těžko je šlo z dálky rozpoznat :)), no ale aspoň se tam něco dělo. ;) Jinak je to příběh o lásce piráta a sultánovy otrokyně.
Tento balet mně osobně přišel hodně rozporcovaný na jednotlivé výstupy a některé z nich mi přišly dost zdlouhavé. Ale bylo to na druhou stranu osvěžené komickou postavou sultána a efektivními skupinovými scénami.
Zuzikův tip: hodně se natleskáte.

S. Prokofjev - Romeo a Julie
Klasické dílo zpracované na Shakespearovo téma. Hudba je naprosto úžasná a navíc zde jsem musela vážně ocenit režijní práci, protože ačkoliv se neustále přechází v ději z místa na místo, tak s pomocí otočného jeviště a skvěle promyšlených kulis to bylo vyřešeno perfektně. Choreografie je překrásná, to mi věřte. Jediné, co se mi ne zcela zamlouvalo, byly kostýmy pánů, resp. jejich spodní část. :) (ono zezadu to vypadalo jako tanga no, takže zabralo nějakou chvíli, než na to člověk přestal čučet a věnoval se představení :D)
Zuzikův tip: slabší povahy, vemte si kapesníky.


Tango
Jedno z těch netradičních baletních představení z místní produkce. Představuje se v něm vznik a historie tanga ve formě uceleného příběhu, plného strhující vášně, za zvuku známých melodií tohoto žánru.
Zuzikův tajný tip: Je to opravdu hodně sexy balet!!!1 Žádné nevinné objímání a milostné scény, na které jsme zvyklí z klasických děl. ;)


A. Glazunov - Raymonda
No, čekala jsem od toho něco ve stylu Romea a Julie, ale bohužel to mělo do toho daleko. V podstatě je to o dívce, která je zamilovaná takovou čistou láskou do jednoho rytíře a zároveň ji dost přitahuje vášnivý Saracén. No a aby toho nebylo málo, tak ti dva pak proti sobě bojují ve válce a jeden z nich je tím druhým zabit.
Já jsem to tady shrnula ve svou větách a ten samý děj je na podiu rozveden do dvou hodin a to je dost problém. Je to pak takové celé roztahané a vůbec...
Zuzikův tajný tip: nuda. :/

4 komentáře:

  1. Pane jo..ty jsi tedy kulturní člověk! :-)

    OdpovědětVymazat
  2. 40 polonahých baleťáků ve Spartakovi?! U Tutatise :O A tanga. A sexy tango. No teda, balet se nezdá.

    OdpovědětVymazat
  3. znamená to, že chceš na balet? :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na Spartaka asi ne, možná na nějaké ztvárnění Alibabky a 40 loupežnic ;)

    OdpovědětVymazat