neděle 14. prosince 2008

L. Janáček - Příhody Lišky Bystroušky (ND Brno)

Tak tohoto jsem se trochu bála, přecejen, zpěváci hrající si na podiu na zvířátka... :D
Taky jsem si říkala, že těžko lze překonat animované provedení této opery, protože to je podle mě naprosto geniální, až na to, že je v angličtině teda.

Nicméně vydala jsem se opět do opery a odcházela jsem velmi dobře naladěna.Které faktory se o to zasloužily? Tak primárně asi způsob inscenace, na kterém se podílel anglický výtvarník a scénograf Neil Irish, osvěžil onu strnulost zdejších provedení. Doslova to roztočil (tím myslím otočné jeviště, samozřejmě!! :)) Celou dobu bylo na co koukat, na scéně se neustále něco dělo, pohybovalo, tak jak to ve skutečném lese má vypadat. A jednotlivá zvířena měla každá naprosto perfektně přiřazenu určitou charakteristickou vlastnost a ta byla podána krásně přirozeně a s vtipem. Toto mě teda hodně potěšilo. Další aspekt byl parádní výkon Adriany Kohútkové a vůbec, jak už jsem psala dřív, dali si záležet, aby byl Janáček proveden tak, jak má vypadat, to zn. dikce slov a hlavně skvělá práce orchestru. Prostě paráda, lidi!!1 :)

Žádné komentáře:

Okomentovat