pátek 13. listopadu 2009

Zlí chlapíci

Včera jsem se vypravila na koncert v rámci festivalu Nová hudba Plus, který aktuálně v Brně probíhá, a to konkrétně na čtyřku světových improvizátorů s příznačným názvem Bad Boys Collective. Hrajou v obsazení: klavír, violoncello, kytara a bicí. No absolutně jsem netušila, co mají tidle pánové za repertoár, nakonec jsem zjistila, že se zaměřujou na tvorbu Johna Cage - jednoho z hlavních představitelů experimentální hudby 20. století, pracující se zvukem a hlukem. (Osobně se nepovažuje za skladatele, ale organizátora zvuku, to myslim docela vypovídá).
No představení to bylo každopádně zajímavé, kdo by čekal, že uslyší "normální" hudbu, tak by byl asi dost překvapen. Na nástroje totiž pánové nehrají tradičním způsobem, nýbrž vylučujou na ně spíš skřeky a zvuky rozličného charakteru. Např. když po strunách kytary přejíždí nafouknutým balonkem apod. Vrcholem večera byla nejspíš hra na kaktus.
Mě to hodinové představení naladilo na zvláštní vlnu, takovou přemýšlivou, rozhodně ne pozitivní, tak jak tomu bývá po návštěvě klasického libozvučného koncertu. Ale působí to asi na každého jinak, docela by mě zajímal názor ostatních posluchačů. Hlavně se cítím obohacena v rámci předmětu Vysvobození zvuku z pout hudby, který tento semestr navštěvuju, poněvač jinak se k soudobé hudební avantgardě moc nedostanu.

Žádné komentáře:

Okomentovat